Moj internet dnevnik
Sretan život
Sretan zivot
Zivot
Arhiva
« » lis 2013
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
Share it!
Blog - listopad 2013
četvrtak, listopad 31, 2013

Kako razvod utiče na zdravlje?

Došla su neka tamna vremena. Danas više ne postoji sistem moralnih vrijednosti na koji se možemo osloniti, spokojni,  jer znamo da plovimo pravim putem. Pitam se: " Šta je u današnje vrijeme pravi put i čemu načiti djecu?"
Danas više ni brak nije svetinja i sve veći broj brakova se završava razvodom. Da li su besparica i težak život jedini pravi razlozi? Gdje je tu ljubav?
Nikada mi neće biti jasno, kako ljudi koji su se nekada voljeli, mogu tako brzo zamrziti jedno drugo? Nažalost, u najvećem broju slučajeva su djeca ona koja u konačnici najviše pate. 




RAZVOD PREDSTAVLJA OGROMAN STRES ZA NAŠ ORGANIZAM. Osim bure negativnih emocija, razočarenja, tuge, ljutnje, bola, straha, usamljenosti, patnje, pokreće i cijeli niz zdravstvenih problema, koji mogu biti jako opasni.

1. Jedna od njih je stanje koje nazivamo hronični stres. Ovo stanje nije praćeno brzim nastankom i brzim nestankom uz povišen nivo adrenalina. U hroničnom stresu reaguje nadbubreg i produkuje velike količine hormona kortizola, koji ima niz negativnih posljedica po organizam.
Kortizol povećava krvni pritisak i dovodi do oštećenje srca. može izazvati ulkus na želucu. U trenutku kada počnemo gubiti kontrolu nad našim životom, i kad više ništa ne ide kako treba, nadbubreg reaguje povećanom produkcijom kortizola i pokreće pakleni proces hroničnog stresa iz koga se vrlo teško izvući. Ukoliko ne možete prevazići razvod sami, potražite pomoć profesionalne osobee. Sjetite se izreke: " Nije sramota pasti, sramota je ne pronaći snagu da se ponovo ne dignete."

2. Razvod dovodi do pada odbrane u organizmu i znatno oštećuje vaš imunitet. To se ponovo može objasniti povećanom produkcijom kortizola. U ovakvom stanju ste ranjivi i osjetljivi na razne infekcije, prehlade, gripe, upale pluća i slično. Takođe postoji povećan rizik od autoimunih bolesti. Pokušajte stabilizovati emotivnu sferu i vaš imunitet će se vratiti u normalan režim.


3. Razvod izaziva probleme sa snom
Razvod braka se odražava i na  kvalitet sna. Samo saznanje da ste sami u krevetu proizvodi stres i stvara osjećaj uznemirenosti. Tako postepeno ulazite u začarani krug.

4. Poslije razvoda često se javlja depresija i društvena izolacija, anksioznost i depresija.

5. Problemi s varenjem su često posljedica razvoda, odnosno povećane izloženosti stresu mogu se javiti žgaravica, povraćanje, mučnina ili sindrom iritabilnog crijeva.

 6. U stanju hroničnog stresa utjehu pokušavate pronaći u slatkišima. Višak kilograma je redovna posljedica stresa. Masna hrana je tako ukusna i tako utješna. Prestanite s tim. Vi ste i dalje lijepa i pametna osoba, bez obzira što niste imali dovoljno strpeljenja ili sreće u ljubavnom životu.

Pokušajte s jogom, meditacijom, trčanjem i vježbama dubokog disanja.  To su stvari koje sigurno pomažu da se osjećate bolje.

Kriza identiteta je obavezan pratilac razvoda. Gubite samopouzdanje i vjeru u sebe. Pitate se gdje ste pogriješili? Vi sigurno niste isključivi krivac za razvod.

Ne zaboravite da svaka tuga u životu prolazi.
Poslije kiše uvijek dođe sunce i koliko god vam je sada teško, jer ste razočarani, uplašeni, tužni, usamljeni, život ide dalje. Sjetiete se osmjeha malog djeteta koje vas voli i koje vas treba.
Ne zaboravite svoje prijatelje i ljude kojima je stalo do vas.
Sigurno će doći bolji dani, samo nastavite vjerovati u sebe, u ljubav i ljude koji vas vole.
sretanzivot @ 11:41 |Isključeno | Komentari: 0
srijeda, listopad 9, 2013
Samopouzdanje  je vrlo važno za sreću. Samo osobe koje vole sebe, mogu voljeti druge ljude. Samouvjerene osobe lakše prolaze kroz životne oluje i lakše stižu do željenih ciljeva. Ljudi koji imaju veću vjeru u sopstvene mogućnosti lakše postavljaju ciljeve i znaju šta žele od svog života. 
Da bi stekli samopuzdanje, morate pobijediti komplekse. Šta vam uopšte znače dvije bubuljice na vašem licu, ili podočnjaci  zbog neprespavane noći? Nije kraj svijeta, ako danas ne izgledate savršeno. 
Samopouzdanje se odmah vidi. Isto tako, vrlo lako se primjete kompleksi i nesigurnost. Samopouzdanje je ključ uspjeha. Naravno, ne treba pretjerivati. Ne zaboravite da je i samokritičnost vrlo važna za sreću i lijepe odnose s ljudima. 
Osobe koje nemaju dovoljno samopouzdanja i vjere u sebe, najčešće propuštaju važne stvari u životu. Čak i kada prepoznaju važne stvari,  nemaju hrabrosti da ostvare svoje snove. Ljudi koji nemaju optimalan nivo samopouzdanja i ne cijene sebe nemaju prijatelja, nezadovoljni su na poslu, imaju problema sa zdravljem i izigravaju vječite žrtve.  Veoma često postoje osobe koje prikrivaju nedostatak samopouzdanja.
Postoji niz promjena koje možete napraviti u životu da biste više cijenili sebe i pojačali samopouzdanje. Prvi korak je da otkrijete izvore nezadovoljstva i stvari koje ruše vaše mišljenje o sebi. Odbacite negativne misli. 
Probudite vlastitu kreativnost i radite ono što volite, a ne ono što drugi očekuju od vas. 
Pronađite ono što vas čini sretnima. Nagradite sebe za svaki uspjeh. Nemojte kažnjavati sebe zbog relativnog neuspjeha i ne zaboravite da je svaki novi dan prilika za novi početak. Odbacite predrasude i uvjerenja koja vas ograničavaju. Pronađite slobodu u sebi. 
Donesite odluku da želite promjene i hrabro krenite naprijed. 
Okružite se pozitivnim ljudima i ne uzimajte previše ozbiljno tuđe kritike, posebno ako su motivirane ljubomorom. 
Budite otvoreni za nove ideje i najvažnije od svega upoznajte sebe i pronađite put do slobode.
Danas je pravo vrijeme za osmijeh. 


sretanzivot @ 13:57 |Isključeno | Komentari: 0
utorak, listopad 8, 2013
Koliko puta ste poželjeli da godišnji odmor traje najmanje dva mjeseca? Koliko puta ste doživjeli bezbroj stresnih situacija na poslu?  Koliko puta niste mogli izraziti svoje mišljenje i pokazati kreativnost? Koliko puta ste poželjeli promijeniti radno mjesto?  Koliko puta ste poželjeli preživjeti još jedan dan na poslu?

 

U nastavku slijedi nekoliko savjeta koji će vam pomoći da sebi olakšate svakodnevne radne obaveze. Činjenica je da su inteligentniji ljudi produktivniji, ali nikada nemojte zaboraviti da se ključ efikasnosti krije u navikama, koje treba da pretvorite u rutinu. Onda sve ide mnogo  lakše. 

 

 

 

Najvažnije od svega je prepoznati šta je važno, a šta su sporedne i nevažne stvari na poslu, odnosno razdvojiti bitno od nebitnog. Na taj način ćete prestati gubiti vrijeme.  

 

Postavite sebi pitanje da li vas ono što trenutno radite, približava ostvarenju vašeg cilja i da li je to ono što želite u životu? Ako je odgovor "da", nastavite obavljati poslove koje radite. Ako dogovor na pitanje nije potvrdan, onda je možda vrijeme da promijenite prioritete.

 

Sljedeći veoma važan korak je pravilno rasporedite svoje vrijeme. Biti produktivan, ne znači "raditi bez prestanka". Pauze su vrlo važne da se obnove pažnja i koncentracija. U trnutku kada vas savlada umor i osjetite bol u vratu, ustanite od stola, otvorite prozor i udahnite svjež zrak. 

 

Nemojte odlagati poslove. Ono što možete završiti odmah, najbolje je uraditi odmah. Kada određujete rokove, budite realni. Panika od činjenice da ne možete završiti posao u roku, je vaš najveći neprijatelj. 

 

Pronađite svoje vlastite motive. Pronađite svoju inspiraciju i postavite sebi pitanje zbog čega volite upravo ono što radite? Stavite na papir svoje želje. Tako izgledaju mnogo realnije i put do ostvarenja snova je mnogo lakši. 

 

Nemojte trošiti previše vremena na društvene mreže. One vam odvlače pažnju. Pokušajte popraviti spori računar, jer on krade vaše vrijeme nemilice i užasno vas nervira.  Nemojte se javljati na svaki telefonski poziv. Veliki broj poziva su samo traćenje vremena i presipanje iz "šupljeg" u "prazno". 

Pokušajte prilagoditi okolinu. 

 

Kupite si saksiju sa cvijećem. Biljka unosi život u kancelariju. 

 

U svakom trenutku kada osjetite da ste sporu, neproduktivni i umorni, napravite pauzu. Desetak minuta neće upropastiti dan, ali će vas svakako osvježiti i spremiti za nove pobjede. 

 

izvori: 24h, sve vesti

sretanzivot @ 10:15 |Isključeno | Komentari: 0
utorak, listopad 1, 2013
Koliko puta svakoga dana primjetite da ste se promijenili? Svakodnevni stres i brzi život osim negativnih posljedica na fizičko zdravlje, značajno utiču i na vašu psihu. U današnje vrijeme nedostatka novca, besposlenosti i izvrnutih moralnih vrijednosti smetnje psihičkog zdravlja su postale svakodnevna pojava.
Želite živjeti punim plućima, a nikako ne možete ispoljiti svoje stavove, svoju kreativnost, jer vas okolina i druge osobe sputavaju. Još veći problemi nastupaju ako ste po prirodi tvrdoglavi perfekcionista, prekomjerno opterećeni detaljima i pravilima.
Prekomjerno ambicozne osobe su znatno češće izložene prekomjernom stresu što vodi u opsesivno-kompulsivne poremećaje (OKP). Ovaj vid poremećaja spada u anksiozno-neurotske poremećaje. Osnovne karakteristike OK osoba je da vode život prepun krutih pravila i discipline, a karakterišu ga strepnja, nerealni strahovi, opsesivne misli i kompulsivne ideje.
Opsesivne misli
Opsesivne misli treba razlikovati od svakodnevnih uobičajenih i normalnih životnih briga i problema. Ove misli su povezane sa specifičnim sadržajima i strahovima, od kojih osoba želi da pobjegne. Zbog navedenih misli čovjek izvodi svakodnevne rituale, koji mu pomažu da se oslobodi strahova i da ih smanji.
Ukoliko se osoba prekomjerno plaši bolesti, onda bezbroj puta opsesivno pere ruke, što je klasičan primjer OKP. Osoba koja pati od OKP je svjesna činjenice da su rituali koje izvodi apsurdni i pretjerani, ali jednostavno ne može da prestane sa izvođenjem kompulsivnih radnji.
Opsesije su jednostavno rećeno, prisilne misli i porivi koji se iznova javljaju u mentalnom životu osobe, a koje ona doživljava strašnim. Opsesije ne zavise od volje subjekta, a osobe koje pate od opsesija nisu kritične u pogledu svoje bolesti i često odbijaju medicinsku pomoć.
Svako od nas je ponekad pomalo kompulzivan. Kompulzije su radnje koje se izvode prema specijalnom redoslijedu i višestruko se ponavljaju, kao što su: pretjerano čišćenje kuće, pretjerano vojničko slaganje
odjeće ili. nameštaja na poseban način, višestruko provjeravanje zaključanih vrata po nekoliko puta, provjeravanje da li je sve isključeno u stanu više puta, brojanje stubova rasvjete, preskakanje kocki na ulici, sabiranje registarskih brojeva i dr.
Opsesivne misli su često povezane sa trenutnim dešavanjima u životu.  Najčešće se sreću opsesije u vezi sa: bolešću,  smrću, bolestima, bakterijama, virusima, detaljima i simetrijom, čistoćom i redom,  povredama, gubitkom samokontrole, seksualnim  sadržajima i sl.  Istovremeno je prisutan intenzivan  strah od pretpostavljene bolesti,  povrijeđivanja drugih ili iznenadnog nekontrolisanog i društveno neprihvatljivog ponašanja.
Opsesivno-kompulsivni poremećaj povremeno dovede do anskioznosti ili panike. Svakodnevno izvođenje rituala povećava sklonost ka depresiji.
 Mnogi ljudi žive sa OKP cijeli život. Mnogi od nas imaju blagu formu opsesivno-kompulsivnog poremećaja sa mislima koje nas opterete s vremena na vrijeme, ali ne remete naš život.  Kod težih formi OKP opsesivne misli su mnogo uporniji, rituali se ponavljaju do beskonačnosti i poremećaj remeti svakodnevnu adaptaciju i život.
Ukoliko imate neke od navedenih simptoma potražite pomoć stručnjaka:
- preokupiranost redom, pravilima ili rasporedima do te granice da je produktivnost značajno smanjena,
- perfekcionizam zbog koga ništa ne možete završiti,
- ekstremna posvećenost poslu i radnim zadacima bez odmora i relaksacije
- nefleksibilnost , formalizam i krutost u ponašanju i razmišljanju.
Odnosi sa drugim ljudima
OKP osobe su disciplinovane do ekstremne rigidnosti.. Prema drugima se odnose na unaprijed formiran način i ne mogu da se opuste u kontaktu zato što neprekidno brinu i osjećaju da je nešto preostalo da se uradi.
Opsesivno-kompulsivna osoba gradi odnose sa ljudima koji u njegovim očima simbolizuju autoritet, što nije pravilo. Ove osobe se teško prilagođavaju promjenama.
OKP na poslu karakteriše perfekcionizam, pridavanje pažnje čak i nevažnim detaljima i zadovoljstvo koje proizilazi putem opsesivno kompulzivnih rituala. Ukoliko ove karakterne crte nisu previše izražene OKP osoba može biti vrlo dobar saradnik, naročito za poslove koji zahtijevaju precizne poslove.
Kao lider na poslu teško donosi odluke.  „Radoholičari“ su najčešći naziv za ovakav tip ličnosti. OKP osobe najbolje funkcioniraju u kombinaciji sa liderom koji ima jasan cilj i velike ideje, ali ne i dovoljno vremena na raspolaganju. U ovoj situacija naš kompulsivac će završiti sve nedovršene stvari.
Problemi uglavnom nataju kod promjene rutine.
Opsesivno- kompulsivne osobe su dobre za uvođennje reda u haos, ali ne i za održavanje reda. Kada ovakva osoba na poslu nema dovoljno vremena da kreira radikalne promjene, koje sa timom treba realizovati, onda do izražaja dolazi nesigurnost. Nesporazumi na poslu su uobičajena pojava, zbog prekomjernih očekivanja od saradnika.
OKP se najčešće javlja za vrijeme adolescencije ili ranog odraslog doba, između 18 i 25 godine. Ponekad se javlja u djetinjstvu. Studije pokazuju da od OKP-a pati između 2% i 3 % populacije, a oko 1% dece i adolescenata.
Osobe sa OKP se toga stide i sakrivaju svoje simptome, zbog čega se javljaju komplikacije izolacija, povlačenje, anksioznost, depresija.
Pomoć stručnjaka je potrebna zbog činjenice da osobe sa OKP postaju pretjerano samokritične i da neispunjavanje vlastitih nerealnih standarda dovodi do anksioznosti i ozbiljnih problema u svakodnevnom životu. Intenzitet poremećaj s vremenom raste i razvija se godinama.  Sve počinje sa bezazlenim ritualima.
Psihoterapija je kod opsesivno-kompulsivnog poremećaja od velike pomoći.
Eto, na kraju ove priče se pitam koliko nas se prepoznalo u ovom tekstu? Koliko nas se svakodnevno bori sa vlastitim opsesivno-kompulsivnim idejama? Koliko nas misli da može sam pobijediti ovaj problem?
Najvažnije od svega je priznati sebi da postoji problem. Pitam se po čemu se psihička patnja razlikuje od šećerne bolesti? Nemojte šutjeti, nemojte sakrivati vlastite strahove, potražite pomoć stručnjaka.
I ne zaboravite da se svjetlost skriva na kraju tunela.
Literatura: b92, svevesti


sretanzivot @ 15:15 |Isključeno | Komentari: 0
Prati nas
 
 
Posjetioci